![]() |
![]() |
Wagenfähren in Europa |
Fjordfähren Norge |
|
Frøyaferja |
Werft
Bygge verft |
Baujahr
Byggeår |
1976 |
kondemnert - |
||
Trønderverftet
A/S, Hommelvik Rumpf: Statland Verftet AS, Nord-Stadtland B.-nr: 2 |
Bau-nr.
Bygge nr |
34 | ||||
IMO-Nr.
|
7529938 | |||||
Namen
Skipsnavn |
Rufzeichen
Kjenningssignal |
Reedereien
/ Eigner
Rederi / Eier |
Lebenslauf |
Vermessung:
- Info-D
- Info-E
- Info-E
-
Hoveddimensjoner |
||
|
- LDAO |
|
Auslieferung
06.1976
1976 - 1977 Smorten - Lyngvær 1977 - 1979 Tverfjordsamband (Aresvik-Henden + Ervik-Renal) in Møre og Romsdal Fylkesbåtar AS (MRF)-Charter 1979 - 1981 Smorten - Lyngvær 1981 - 1983 aufgelegt 1983 Umbau und Verlängerung um 6 m bei Fosen MV, Rissa 1983 - 2001 Gutvik - Skei / Leka 2001 - 2003 Gutvik - Skei ( Leka ), Reserveschiff 01.2004 verkauft an Fosen TL, 2005/06 Umbau Trondheim Verft 03.2006 - ... Dyrøy - Maursundvær - Bogøyvær - Lomsøya/Sula |
ab 1984:
312
BRZ/GT/BT
|
NRZ/NT
|
alt:
167
brt
|
Tragfähigkeit
Tonnasje |
Tdw /dwt
|
Tonnen
|
||||
Länge
ü.a.
Lengde o.a. |
30,75
ab 1984: 36,75 |
m
(length o/a)
ab 1983 |
||||
Breite
ü.a.
Bredde |
9,23
|
m (beam o/a) | ||||
Tiefgang
(Tg)
Dypgående |
2,8
|
m (d - draft/draught) | ||||
Seitenhöhe
Dybde |
2,67 ab 1984: 3,94 |
m
(D - depth moulded,
(Tg + Freibord F) |
||||
Passagiere
Passasjerer |
97
|
- | ||||
PKW-Einheiten
PBE |
20
15 |
- 16 | ||||
Maschine
/ Antrieb:
maskin / framdrift |
- Aabenraa-Motorfabrikk-CallesenDiesel mit 460 PS; ab 1988: 1 Caterpilar-Diesel Typ 3508 mit 515 kW |
Geschwindigkeit
Fart |
10
11 |
kn | ||
weitere Informationen: | - | - | - | - |
![]() Frøyaferja ved opplagskaien på Dyrøy - 5.5.2021 |
![]() 6.12.2020 Frøyaferja ved Lomsøya |
![]() Frøyaferja inbound to Dyrøy - 2020.08.28 |
![]() 29.5.2014 |
![]() 29.5.2014 |
![]() als "Lofotferje VIII" |
![]() als "Lofotferje VIII" Foto: Jürgen Stein |
![]() ![]() |
![]() |
http://www.fjordfaehren.de/ |
|
![]() |